Avèm una carrièra del castèl vièlh, mas avèm pas de castèl vièlh, ara n’avèm un autre pas brica vièlh e plan polit. Mas los remembres son tenaces dins la toponimia e nos fan remontar dins lo temps.
Sèm en 732 an memorable ont lo Franc Karl de Herstal, duc d’Austrasia (capitala Aachen) nascut del costat de Namur, a arrestat los Arabs* a Peitièrs nos an dich a l’escòla.
Çò que l’istòria oficiala ditz pas, es que los Sarrazins son arribats en cò nòstre en 718 e son demorats fins al Ròse a Arles e e Avinhon fins a 579.
Dins sa lucha Karl de Herstal vengut Carles Martèl faguèt de nòstre país una preda.
L’istorian alemand K.F.Werner parla de la exaccions de las tropas francas.
Cal dire que los Francs pilhèron e aroïnèron lo Mièjorn que consideravan coma una region conquistada.
Davalant de Peitièrs cap al sud, las tropas de Carles de Herstal ara amb son escais Martèl liuran batalha dins l’Òlt en 733. En 734 metèron de badas lo sèti a Narbona defenduda pels Sarrasins e 737 arroïnèron Nimes. E Mèsa al mitan, afrabada ela tanben, perdèt son castèl en 735. Las peiras n’an gardat la memòria malgrat los sègles e la reescritura biaissada de l’istòria.
*Èran de Berbers, pas d’Arabs.
D’où vient ce nom : Rue du vieux château
Nous avons une rue du vieux château, mais nous n’avons pas de vieux château, maintenant nous en avons un autre pas du tout vieux et bien beau. Mais les souvenirs sont tenaces dans la toponymie et nous font remonter dans le temps.
Nous sommes en 732 année mémorable où le Franc Karl d’Herstal, duc d’Austrasie (capitale Aix la Chapelle) né du côté de Namur, a arrêté les Arabes* à Poitiers nous a-t-on dit à l’école.
Ce que l’histoire officielle ne dit pas, c’est que les Sarrasins sont arrivés chez nous en 718 et sont restés jusqu’au Rhône en Arles et Avignon jusqu’en 759.
Dans sa lutte Charles d’Herstal devenu avec son surnom Charles Martel fit de notre pays une proie.
L’historien allemand K.F.Werner parle des exactions des troupes franques.
Il faut dire que les Francs pillèrent et ruinèrent le Midi qu’ils considéraient comme une région conquise.
Venant de Poitiers, ils livrent bataille dans le Lot en 733. En 734 ils mirent en vain le siège à Narbonne défendue par les Sarrasins et en 737 pillent et ruinent Nîmes. Mèze, au milieu, ravagée elle aussi perdit son château en 735. Les pierres en ont gardé la mémoire malgré les siècles et une réécriture biaisée de l’histoire.
* Ils étaient des Berbères, pas des Arabes.