D’ont ven aquel nom : Mourgues

Aquel nom apareis dos còps a Mèsa. Es lo nom d’una carrièra e tanben d’un pont sus la rota de Massilhan.

Es en 1740 que se pòt legir lo nom de Capela de las Morgas  gleisa que foguèt aroïnada en 1770. Quand se sap que morga es lo nom occitan que pòrtan las dònas qu’entran en religion, una carrièra per las morgas per anar a la gleisa, es natural.

Per lo pont es tanben per las religiosas, de cistercienas, que batisguèron aquel  passatge coma lo ditz fòrça plan D. Roqueta dins sa nòta sus l’abadiá de Net-lieu desapareguda en1780, passatge que la fasiá comunicar amb la capela de Sant Martin . Aquel pont passava es sus del riusset  Nega-vacas.

 Aquí dos testimoniatges de l’activitat de la vida dels sègles passats.


D’où vient ce nom : Mourgues

Ce nom apparaît deux fois à Mèze. Cest le nom d’une rue et aussi d’un pont sur la route de Marseillan.

C‘est en 1740 que l’on peut lire le nom de Chapelle des Mourgues, église qui fut ruinée en 1770. Quant on sait que mourgue est le nom occitan que portent les femmes qui entrent en religion, une rue pour les nonnes pour aller à l’église, c’est naturel.

Pour le pont, c’est aussi pour les religieuses,des cisterciennes que fut construit ce passage comme le dit fort bien D. Rouquette dans sa note sur l’abbaye de Netlieu disparue en 1780, passage qui faisait communiquer avecla chapelle de Saint Martin. Ce pont passait au-dessus du petit ruisseau Nega-vacas.

Voici deux témoignages de l’activité de la vie des siècles passés.