La primièra aparicion d’aquel nom se pòt legir tre l’an 960 jos la forma de « curtis quem nominant pallatium » valent a dire granda explotacion agricòla sonada pallatium . Gaire mai tard en 990 s’i junta una gleisa « Vila Palas cum ecclesia Santa Maria ».
Un pallatium d’aquel temps aviá pas lo sens de palais de uòi mas èra un bèl ostal per un personatge important. En 1024 se parla pas que de la gleisa de Palatio, puòi del Prior de Palacio a la fin del sègle XIV e de l’abadiá de Palhas en 1740 per arribar a la forma definitiva de Pallas en 1770.
Del « curtis pallatium» de l’origina e de la gleisa mai tard, demòra pas res pus mas an donat lo nom al nòstre riu lo Pallas mai o mens sec en estiu mas que sap plan jogar als grands los jorns d’oratge.
D’où vient ce nom : Pallas
La première apparition de ce nom peut se lire dès l’an 960 sous la forme de « curtis quem nominant pallatium » c’est-à-dire grande exploitation agricole appelée pallatium. Pas beaucoup plus tard en 990 s’y ajoute une église « Vila Palas cum ecclesia Santa Maria »
Un pallatiom de ce temps n’avait pas le sens de palais d’aujourd’hui mais c’était une grande maison pour un personnage important. En 1024 on ne parle plus que de l’église de Palatio, puis du Prieur de Palacio à la fin du XIVème siècle et de l’abbaye de Palhas en 1740 pour arriver à la forme définitive de Pallas en 1770.
Du « curtis pallatium» de l’origine et de l’église plus tard, il ne reste rien mais ils ont donné le nom à notre rivière le Pallas plus ou moins à sec en été mais qui sait jouer aux grandes les jours d’orage.