FITNESS AEROBIC STÈP IP-OP FUNC…et CORONAVIRUS

FITNESS – AEROBIC – STÈP – IP-ÒP – FUNC…e CORONAVIRUS.

Son de gimnasticas que se fan en musica. De competicions nationalas e internacionalas sont organizadas cada annada. Lo pus sovent, sont praticadas per des «Lolitas», e ataben qualques filhètas e qualques garçons.

Es un vertadièr plaser de veire los joines se bolegar atal, mostrar dins un grand sorire una jòia evidenta, amb un ensemble pas luènh de la perfeccion. Executan des movements atletics, fan lo grand escart, levan la camba tant naut que de dançaires de dança classica ; tot aquò se debana sus un ritme endiablat e sus una musica « techno »…que copa un pauc la testa, signe de nòstra temps !

E se d’aventura descrocan una medalha d’aur o d’argent, alara i a mas de pampalhetas dins lors uèlhs que su lors costums, que pasmens beluguejan plan.

En aquelas activitats, coma dins tant d’autres, se pòt veire que nòstres joines passan pas lor temps a se rabalar sus des « radassièrs » o a fumar de michantas èrbas.

Quite d’estra a contra corrent, caldriá aver  fisença en aquela joinessa, que mòrd la vida a plen cais, e qu’es perfeitament capable de se donar a fons dins los estudis, los arts, los esports, eca.

Mas uèi, sems a la pena, e los joines primièrs. Dempuèi mas d’una annada ja la crisi sanitari del Coronavirus nos rosiga la vida, e en aquel moment, sembla qu’òm voldriá nos enrebalar dins una guèrra de generacions perdents/perdents, alara qu’avèm tant besonh los uns dels autres.

Òm vòl téner l’ afogament de la joinessa per protegir los ainats. E òm pensa talament fòrt que caldriá embarrar los vielhs, que l’entendon amai siaguèsson un pauc sordanhas.

Daissem correr totes aqueles bruches malsans. Avem plan comprés las consignas e los aplicam…aperaquí.  Vielhs, joinas e totes les autres, sem amassa, embarcats dins la meteissa galèra, e n’en sortirem amassa, aquò s’en s’estre manjats lo nas. Après, ièu çò que ne disi…

Lolitas: mena de jovencèlas que lor particularitat es d’aver lo monilh a l’aire, estiu coma ivèrn.

Yvonne BEAUME.
22 Fébrièr 2021.

FITNESS – AEROBIC – STÈP – IP-OP – FUNC…et CORONAVIRUS.

Ce sont des gymnastiques qui s’exercent en musique. Des compétitions nationales et internationales sont organisées chaque année. Le plus souvent elles sont pratiquées par des «Lolitas», et aussi quelques fillettes et quelques garçons.

C’est un vrai plaisir de voir les jeunes se bouger ainsi, montrer dans un grand sourire une joie évidente, avec un ensemble pas loin de la perfection. Ils exécutent des mouvements athlétiques, font le grand écart, lèvent la jambe aussi haut que des danseurs de danse classique ; tout cela se déroule sur un rythme endiablé et sur une musique techno… qui casse un peu la tête, signe de notre temps !

Et si d’aventure ils décrochent une médaille d’or ou d’argent, alors il y a plus de paillettes dans leurs yeux que sur leurs costumes qui pourtant brillent bien. 

Dans cette activité, comme dans tant d’autres, on peut voir que nos jeunes ne passent pas leur temps à se traîner sur des canapés ou à fumer de mauvaises herbes.

Au risque d’être à contrecourant, il faudrait avoir confiance dans cette jeunesse, qui mord la vie à pleines dents, et qui est parfaitement capable de s’investir dans les études, les arts, les sports, etc.

Mais aujourd’hui, nous sommes à la peine, et les jeunes en premier. Depuis plus d’un an déjà la crise sanitaire du Coronavirus nous ronge la vie, et en ce moment, il semble que l’on veuille nous entraîner dans une guerre de générations perdants/perdants, alors que nous avons tant besoin les uns des autres.

On veut contenir la fougue de la jeunesse pour protéger les aînés. Et on pense si fort qu’il faudrait enfermer les vieux, qu’ils l’entendent, même s’ils sont un peu sourds.

Laissons courir ces bruits malsains. Nous avons bien compris les consignes et nous les appliquons…à peu près. Vieux, jeunes et tous les autres, nous sommes ensemble, embarqués dans la même galère, et nous en sortirons ensemble, cela sans s’être bouffés le nez. Après, moi ce que j’en dis…

Lolitas : race de jouvencelles qui ont la particularité d’avoir le nombril à l’air été comme hiver.

Yvonne BEAUME.
22 Février 2021.