Recepta de mas Anchòias a la sal

Per 2 quilòs d’anchòias, 1 a 1,5 quilòs de sal.

Al mès de julhet, crompar las anchòias de matin al mercat. Al pus tard a la tantossada, las preparar, qu’aquò es un pichon peis fragil. Sus una planca, li copar las tèstas en galís amb un bon cotèl de cosina, la tripalha seguís. Plan lavar las anchòias a l’aiga clara. Las daissar s’esgotar un pauqueton.

Dins de bocals, començar per metre de sal, puèi d’anchòias , sal, anchòias, eca… Acabar per de sal. Barrar los bocals e los doblidar dins un endrech fresc dins los 45 jorns.

A l’entorn de la fèsta de Mèsa, las anchòias son lestas. Jos un rajolèt d’aiga, las levar de la sal. Las rinçar dos a tres còps. Tornar mai los faire esgotar e secar un pauc dins de papièr « eissuga-tot ».

Fin finala, las plaçar en rengueta dins los bocals lavadas e secadas mentretant. Las cobrir d’òli d’oliva.

Se conservan fòrça plan, sens besonh de las gardar al refregidor. De consumir dins d’ensaladas, a l’aperitiu dins de butafams, tapenadas, eca. Òm pòt tanben ne farcir d’olivas verdes. Tot aquò es plan bon !

Bon apetís e a lèu.


Recette des anchois au sel

Pour 2 à 2,5 kg d’anchois, 1 à 1,5 kg de sel.

Au mois de juillet, acheter les anchois le matin au marché. Au plus tard dans l’après-midi, les préparer, car c’est un petit poisson très fragile. Sur une planche, leur couper la tête en biais avec un bon couteau de cuisine, les tripes suivent. Bien laver les anchois à l’eau claire. Les laisser égoutter un petit moment.

Dans des bocaux, commencer par mettre du sel, puis des anchois, sel, anchois, etc…Achever par du sel. Fermer les bocaux, et les oublier dans un endroit frais dans les 45 jours.

Aux environs de la fête de Mèze, les anchois sont prêts. Sous un filet d’eau, leur ôter le sel. Les rincer 2 à 3 fois. Les faire de nouveau égoutter et un peu sécher dans du papier « essuie-tout ».

Pour finir, les placer en rangs dans des bocaux lavés et séchés entre temps. Les couvrir d’huile d’olive.

Les anchois se conservent très bien, sans être obligés de les garder au réfrigérateur. A consommer dans des salades, des pizzas, à l’apéritif dans des amuse-gueules, tapenades, etc. On peut aussi en farcir des olives vertes. Tout ceci est bien bon.

Bon appétit et à bientôt.