Es l’istòria a l’atge mejan, de tres fraires de Sant Martin de Londres : Guiral, Lop e Clar. Èran amoroses de la meteissa domaisèla. Coma se ne podián despartejar que per sas proesas, partiguèron en crosada a la guèrra.
E vaquí que par astre, ne tornèron cobèrts d’onors.
Per contre, e per malastre, sobretot per la domaisèla, los tres fraires aguèron pas l’escasença de far valer los esplèits que los debián despartejar. La paureta moriguèt la velha de lor retorn.
Plens de desesper, decidiguèron de viure en ermitas, cadun sus un dels très piòchs que forman un triangle alentorn de Saint Martin de Londres.
Cada 24 de decembre, comunicavan en alucant un fuòc. Una nuòch de Nadal, n’i aguèt pas que dos, puèi autra nuòch de Nadal, pas qu’un, e fin finala , un autre 24 de decembre, los très piòchs demorèron dins lo negre. Los valents ermitas èran totes mòrts.
En omenatge, aquèles très piòchs foguèron batejats Sant Guiral, Sant Lop e Sant Clar.
Mas, es a Poseïdon que l’ermita Clar deu d’aver pogut s’intallar fins al tèrme de sa vida sus la montanheta. L’istòria – legenda ditz qu’aquel Dieu, per punir nòstres reires d’èstre un pauc tròp fièrs, qu’aquò a pas talament cambiat, faguèt remontar amb son tresdenst una balena de las bèlas, e la pausèt a l’intrada del golfe. Devistant Poseîdon, la balena se petrifiquèt. Atal es nascut lo Mont Sant Clar et lo gòlf es devengut nòstre estanh de Taur.
O sabiatz pas ? E ben ara lo sabètz coma ditz l’umoriste regional Danièl Villanova cada matin sus las ondas de France Bleu Hérault.
Mercé plan a Poseïdon per totes los benfaches que l’estanh nos apòrta. E per la treslusenta vista que s’ofrís a nosautres sus Sant Clar cada jorn.
TROIS FRÈRES : GUIRAL, LOUP et CLAIR
C’est l’histoire, au Moyen Age, de trois frères de Saint Martin de Londres : Guiral, Loup et Clair. Ils étaient amoureux de la même jeune-fille. Comme ils ne pouvaient se départager que par leurs prouesses, ils partirent en croisade à la guerre.
Et voilà que par chance, ils en revinrent couverts d’honneurs.
Par contre, et par malchance, surtout pour la jeune-fille, les trois frères n’eurent pas l’occasion de faire valoir les exploits qui devaient les départager. La pauvrette mourut la veille de leur retour. Pleins de désespoir, ils décidèrent de vivre en ermites, chacun sur l’un des trois pics qui forment un triangle autour de Saint Martin de Londres.
Chaque 24 décembre, ils communiquaient en allumant un feu. Une nuit de Noël, il n’y en eut plus que deux, puis une autre nuit de Noël, plus qu’un, et finalement, un autre 24 décembre, les trois pics restèrent dans le noir. Les valeureux ermites étaient tous morts.
En hommage, ces trois pics furent baptisés Saint Guiral, Saint Loup et Saint Clair.
Mais c’est à Poseïdon que l’ermite Clair doit d’avoir pu s’installer jusqu’au terme de sa vie sur la montagnette. L’histoire – légende dit que ce Dieu, pour punir nos ancêtres d’être un peu trop fiers, et cela n’a pas tellement changé, fit remonter avec son trident une grosse baleine, et la posa à l’entrée du golfe. Apercevant Poseïdon, la baleine se pétrifia. Ainsi est né le mont Saint Clair, et le golfe est devenu notre étang de Thau.
Vous ne le saviez pas ? He bien, maintenant vous le savez, comme dit l’humoriste régional Daniel Villanova chaque matin sur France-Bleu Hérault.
Grand merci à Poseïdon pour tous les bienfaits que l’étang nous apporte, et pour la vue splendide sur Saint Clair qui s’offre à nous chaque les jour.