Que de melhor per s’escapar d’un mond pas totjorn remirable que de legir ?
Legir ! un biais de descobrir d’autres orisonts, de s’informar, de satisfar sa curiositat. Los libres tocan totes los domenis de la vida e de la coneissença : de l’istòria a la sciençia, passant per las religions, los pòbles, las medicinas, las plantas, e tant e tant d’autras causas, de son país o del mond entièr ; sens doblidar la poesia e los romans. La lectura d’un roman permèt, s’alunhant de sos propris laguis, de faire còrs amb l’escrivan, d’intrar dins sa tèsta, gardant pasmens tota sa plaça a l’imaginacion del lector. Los eròis prenent la mina, los traches del visatge e amai la votz, inventats, s’impausant tot sols a el, e que van demorar dins l’estat fins a la fin de la lectura del libre. Es unenc e es magic.
Cal pensar als escrivans que se donan tant de mal per concebre un obratge : recèrcas, mai o mens longas e complicadas, verificacions… quitament abans de començar lo trabalh d’escritura. Tot aquò sens saupre se lo libre traparà son public, serà reconegut amb emfasi o denigrat per la premsa e los mediàs. Que son trabalh siá una capitada o non, l’escrivan merita lo respècte per totes los moments de solituda que pòt viure. De tot biais, contribuís mai que degun a trasmetre lo saber. Coma o ditz lo provèrbi, las paraulas s’envolan e los escriches demòran.
Es pas per asard que l’aprentissatge de la lectura ten una plaça capitala a l’escòla. Que de mai esmovent per los parents qu’escotar amb fiertat son enfant de 6 ans, que s’aplica a deschifrar amb esitacion los mots que van li dobrir las pòrtas d’un monde novèl per el ? E per li donar lo gost de la lectura, cossí far a l’ostal ? Una suggestion : pendent lo moment d’intimitat que lo paire o la maire parteja amb son enfant, li legissent un conte o una istorieta abans que s’endormisse, òm pòt s’arrestar just abans lo desnosador, prepausant a l’enfant, ara qu’a apres a legir, de contunhar tot solet l’endeman matin per exemple per connéisser la fin de l’istòria sens aveire a esperar lo ser.
Picar la curiositat a pas jamai fach de mal a degun. Al contrari, aquò fa avançar a grandes passes dins la vida
A lèu.
Plaisir de lire
Quoi de mieux pour s’échapper d’un monde pas toujours admirable que de lire ?
Lire ! une manière de découvrir d’autres horizons, de s’informer, de satisfaire sa curiosité. Les livres touchent tous les domaines de la vie et de la connaissance ; de l’histoire à la science, en passant par les religions, les peuples, les médecines, les plantes, et tant et tant d’autres choses, de son pays ou du monde entier ; sans oublier la poésie et les romans. La lecture d’un roman permet, en s’éloignant de ses propres soucis, de faire corps avec l’écrivain, d’entrer dans sa tête, en gardant pourtant toute sa place à l’imagination du lecteur. Les héros prennent l’allure, les traits du visage et même la voix, inventés, s’imposant tout seuls à lui, et qui vont rester en l’état jusqu’à la fin de la lecture du livre. C’est unique et c’est magique.
Il faut penser aux écrivains qui se donnent tant de mal pour concevoir un ouvrage : recherches, plus ou mois longues ou compliquées, vérifications…avant même de commencer le travail d’écriture. Tout cela sans savoir si le livre trouvera son public, s’il sera reconnu avec emphase ou dénigré par la presse et les médias. Que son travail soit une réussite ou non, l’écrivain mérite le respect pour les moments de solitude qu’il peut vivre. De toutes façons, il contribue mieux que personnes à transmettre le savoir. Comme le dit le proverbe, les paroles s’envolent et les écrits restent.
Ce n’est pas dû au hasard si l’apprentissage de la lecture tient une place capitale à l’école. Quoi de plus émouvant pour des parents, qu’écouter avec fierté son enfant de 6 ans qui s’applique à déchiffrer avec hésitation les mots qui vont lui ouvrir les portes d’un monde nouveau pour lui. ? Et pour lui donner le goût de la lecture, comment faire à la maison ? Une suggestion : pendant le moment d’intimité que la mère ou le père partage avec son enfant en lui lisant un conte ou une petite histoire avant qu’il ne s’endorme, on peut s’arrêter juste avant le dénouement, en proposant à l’enfant, maintenant qu’il a appris à lire, de continuer tout seul le lendemain matin par exemple, pour connaître la fin de l’histoire sans avoir à attendre le soir.
Piquer la curiosité n’a jamais fait de mal à personne. Au contraire, cela fait avancer à grands pas dans la vie.
A bientôt.